Купуємо БУшний трактор. Що треба перевіряти
ПОВНИЙ
ПЕРЕЛІК ПУНКТІВ, НА ЯКІ СЛІД ЗВЕРНУТИ УВАГУ ПЕРЕД ПОКУПКОЮ ВЖИВАНОГО ТРАКТОРА
Якщо ви шукаєте вживаний сільськогосподарський бв трактор, завжди корисно мати
список запитань, які потрібно задати, і перелік позицій, які потрібно
перевірити на тракторі. Особливо, якщо ви купуєте компактний трактор, який
здатен виконувати безліч важких робіт, та ще й на різних типах ґрунтів. Нижче
наведено перелік перевірок та поради, якими ви можете скористатися під час
огляду вживаного сільськогосподарського трактора. Варто зазначити, якщо трактор
має один чи декілька з наведених нижче недоліків, його стан слід вважати сильно
занедбаним:
1. Відлущування фарби
2. Тріснуті шини
3. Роздуті шини
4. Вм'ятини
5. Ослаблені кріплення
6. Ознаки зварювання
7. Невідповідні деталі та
8. Загальний вигляд і ознаки зношення через
атмосферні впливи.
Отже, ви повинні бути трохи обережнішими при огляді вживаних тракторів з
такими проблемами і ставити набагато більше запитань.
Вирішіть,вам потрібен передній або повний привід
Якщо ви збираєтеся використовувати трактор переважно з переднім навісним
обладнанням, повний привід буде кращим варіантом, ніж передній. Варто також
зазначити, що трактори з повним приводом мають вищу вартість при перепродажі,
ніж трактори з переднім приводом. Після того, як ви визначилися з вибором,
переходимо до основних питань.
1. ПРОБІГ
Зазирніть у кабіну і подивіться, скільки годин напрацював трактор. Слід
пам’ятати, дизельні двигуни можуть працювати набагато довше. Загалом,
вважається, що дизельні двигуни все ще добре працюють після 6 000-10 000 мотогодин
інтенсивної роботи. За умови належного обслуговування деякі моделі тракторів можуть
працювати навіть більше 12 000 годин і при цьому виглядати як нові. Це залежить
виключно від моделі трактора та технічного обслуговування. Виконуйте всю роботу
по господарству і не бійтеся трохи більшої кількості робочих годин, іноді
трактор все ще може бути у відмінній формі, якщо попередній власник або
власники дійсно добре його обслуговували.
2. НАЛЕЖНЕ ВЕДЕННЯ ЖУРНАЛІВ ТЕХНІЧНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ
Перегляньте журнали технічного обслуговування, списки перевірок, наряди на
виконання робіт, товарно-транспортні накладні та будь-які інші супровідні
документи, які ви можете отримати для ознайомлення. Ці документи в поєднанні з
конкретними запитаннями до продавця можуть дати цінну інформацію про історію
трактора, а також про те, як часто і які типи ремонтів виконувалися. Це також
може виявити потенційні проблеми, які не були вирішені власником!
3. ПЕРЕД ЗАПУСКОМ ДВИГУНА НЕОБХІДНО ПЕРЕВІРИТИ МОТОРНУ ОЛИВУ
Перед запуском трактора необхідно перевірити рівень оливи в двигуні,
оскільки на холодному двигуні він є найбільш точним. Рівень моторної оливи
повинен знаходитися між позначками "Повний" і "Долити" на
щупі. Занадто низький рівень моторної оливи може свідчити про занедбаність
двигуна. Якісна моторна олива має бути золотисто-медового кольору. Тоді як
темно-коричневий або чорний колір вказує на необхідність заміни моторної оливи
та масляного фільтра. Якщо заміною моторної оливи нехтували, існує велика ймовірність
того, що в двигуні накопичився осад. Щоб переконатися в цьому, зніміть кришку
маслозаливної горловини і загляньте в двигун за допомогою ліхтарика.
4. ГІДРАВЛІЧНА РІДИНА
Під час огляду гідравліки перевірте наявність витоків і негерметичності
ущільнень, є ймовірність, що ви помітите ознаки пошкодження випускних отворів
або гідравлічного бака. Перевірте рівень рідини, він повинен бути на
максимальній позначці.
5. ОХОЛОДЖУЮЧА РІДИНА РАДІАТОРА
Відкрийте радіатор, якщо ви не знайдете жодних витоків, а радіатор й охолоджуюча
рідина чиста і має відповідний темно-зелений колір, то, найімовірніше, все
гаразд. Не забудьте звернути увагу на наявність білого нальоту або бульбашок в
радіаторі, а також вологи в нижній частині радіатора, оскільки це може свідчити
про необхідність серйозного і дорогого ремонту!
6. ОЛИВА ПЕРЕДНЬОГО МОСТА
Поставте трактор на рівній поверхні, викрутіть пробку заливної горловини,
викрутіть контрольну пробку і переконайтеся, що рівень рідини знаходиться
приблизно на максимальній позначці. Також переконайтеся, що на пробці та
прилеглих до неї частинах немає засмічення.
7. НАЛЕЖНИЙ СТАН ГІДРАВЛІЧНОЇ СИСТЕМИ
Рекомендується провести випробування гідравлічної системи під тиском, щоб
переконатися, що вона витримує тиск, зазначений в специфікації виробника для
марки і моделі трактора, який ви оглядаєте. Одним із способів тестування є
перевірка повного діапазону ходу поршнів підчас підйому важкого вантажу. Щоб
перевірити відсутність витоків, утримуйте вантаж у нерухомому положенні. Якщо
під час підйому вантажу з насоса лунає якесь брязкання, це може свідчити про
те, що насос отримує недостатню кількість гідравлічної рідини.
8. ЧИСТІ ФІЛЬТРИ
Засмічений фільтр може вплинути на продуктивність двигуна, а також
ускладнити роботу трактора. Як наслідок, це може різко скоротити термін
експлуатації трактора і знизити його вартість при перепродажі.
9. СТАН ВАЛУ
ВІДБОРУ ПОТУЖНОСТІ (ВВП)
Запустіть двигун трактора, а потім увімкніть вал відбору потужності (ВВП).
Переконайтеся, що вал відбору потужності обертається плавно. Прислухайтеся до
будь-яких незвичайних звуків, таких як стукіт, що доноситься від валу. Ви ж не
хочете в кінцевому підсумку отримати вживаний трактор, який потребує ремонту
ВВП, оскільки це може виявитися дуже дорого! Потужність валу відбору потужності
так само важлива, як і потужність двигуна трактора. Більше число обертів валу
відбору потужності також важливе при русі трактора по горбистій або зарослій
бур'янами місцевості. Потужність двигуна зменшується на більш нерівних
ділянках, а потужність ВВП допомагає трактору пересуватися по місцевості з
нерівним рельєфом.
10. ПЕРЕВІРТЕ ТЕРМІН ПРИДАТНОСТІ ШИН
Візьміть вимірювач глибини протектора та перевірте глибину протектора шин
трактора. Порівняйте цей замір з глибиною протектора, вказаною на сайті
виробника шин, щоб отримати уявлення про термін придатності шин трактора. Цей
крок не можна пропускати. Залежно від типу шин трактора, їх заміна може
коштувати від кількох тисяч доларів до десятків тисяч доларів.
11. ЗАРЯД АКУМУЛЯТОРА
Переконайтеся, що всі контакти акумулятора надійно під'єднані. Перевірте,
чи достатній рівень рідини в кожному елементі, і не забудьте перевірити
акумулятор за допомогою вольтметра. Якщо показник нижче 9 вольт, це означає, що
вам потрібен новий акумулятор.
12. НА ЩО ЩЕ ВАРТО ЗВЕРНУТИ УВАГУ
Проведіть тест-драйв трактора. Перевірте кермове управління, трансмісію та
гальма. Проїдьтеся на ньому вперед і заднім ходом. Якщо ви відчуваєте стукіт
під час руху, швидше за все, причиною може бути пробуксовування трансмісії.
Зверніть увагу на будь-яке пробуксовування коробки передач або стукіт, а також
переконайтеся, що колеса трактора працюють належним чином під час кермового
управління. Перевірте також педалі. Переконайтеся, що їх хід достатньо тугий, вони
надійно та міцно закріплені. Відпустіть кермо під час руху і зверніть увагу, чи
не тягне його сильно праворуч або ліворуч. Будь-яке відхилення при керуванні
може означати, що вісь кріплення циліндра керма зігнута або пошкоджена і
потребує заміни. У той час як утруднене кермове управління може означати, що шворні
потребують змащення або що гідроциліндри можуть бути не в належному робочому
стані.
13. ВРАХУЙТЕ ВАРТІСТЬ ТЕХНІЧНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ
Перш ніж ви придбаєте трактор, ви повинні знати загальні річні витрати на
його утримання. Переконайтеся, що він вписується у ваш бюджет. І останнє, але
не менш важливе – переконайтеся, що неподалік від вас можна знайти механіка і
дилера компанії-виробника. Компанія Solis широко представлена в більш ніж 140
країнах світу, успішно слугуючи інтересам фермерів. Маючи понад 1 200 000
щасливих і задоволених клієнтів по всьому світу, Solis наразі є 5-м у світі
виробником тракторів, пропонуючи широкий асортимент тракторів потужністю 16-120
к.с., встановлюючи нові стандарти в тракторобудуванні завдяки високому рівню
професіоналізму та передовим технологіям.