Як економити паливо під час використання трактора
Фермери витрачають на пальне одну з найбільших часток свого бюджету. Знаючи, як економити паливо на тракторі, вони можуть значно знизити витрати. При комплексному підході величина становитиме до 20% загальних витрат.
Норми витрати пального на тракторі
Виробники технічних характеристик тракторів вказують норми витрати пального. Вони визначають їх, з ідеальних умов експлуатації. На практиці за таких умов техніка працює мало. Тому потрібен індивідуальний контроль витрати палива на тракторі, щоб знати реальні витрати та вживати заходів для економії пального.
На збільшення споживання дизпалива впливають багато обставин:
- несправність двигуна;
- поганий стан шин та трансмісії;
- збільшене навантаження;
- сезон: дуже спекотно чи сильні морози.
Крім того, багато залежить від тракториста, його стилю їзди. Неправильно вибрана швидкість руху або передача також не допомагає заощаджувати паливо.
Правильне обслуговування трактора
Своєчасний правильний догляд трактора дозволяє економити до 10% дизпалива. Рекомендується після роботи очистити радіатор та повітряний фільтр стисненим повітрям. Бруд, пил, сторонні предмети перешкоджають підтримці оптимальної температури. У двигун через засмічений фільтр не надходить достатньо повітря для приготування робочої суміші. Все це призводить до перевитрати палива.
Трактор братиме більше палива, якщо його з'єднання, шарніри та всі рухомі частини погано змащуються. При технічному обслуговуванні перевіряють рівень і стан олії у трансмісії, доливають або змінюють, якщо потрібно. Змащують всі деталі, що труться.
Трактор слід тримати у чистоті. Мити водою під тиском після роботи, особливо сильно забруднені місця. Своєчасно усувати підтікання палива, олії. Це не тільки невиправдані втрати ПММ, а й перегрів двигуна.
Оптимізація роботи двигуна
Слід дотримуватись рекомендацій виробника щодо технічного обслуговування двигуна. Якщо трактор задіяний у тривалій роботі з більшими навантаженнями, обслуговування рекомендується проводити частіше. Також слід провести ТО перед зимовою консервацією та весняно-польовими роботами.
Операції з обслуговування двигуна:
- Перевірити моторне масло, при необхідності долити або замінити.
- Коли настає час, замінити всі фільтри: повітряні, масляні, рідинні, мастильні.
- Перевірити паливний насос та фільтр. Оглянути паливний сепаратор, злити воду.
Згідно з інструкцією, через 2000 мотогодин слід відрегулювати форсунки. Враховуючи якість нашого палива, бажано скоротити інтервал до 1000 мотогодин.
На роботу двигуна впливає температура рідини, що охолоджує. Коли вона прогрівається не вище 70 °, перевитрата палива становить до 35%. Якщо трактор регулярно використовується взимку, щоб заощаджувати пальне, потрібно утеплити двигун. Використовувати паливо, олії, що відповідають сезону.
Не менш шкідливий перегрів, що призводить до відкладень у системі охолодження та, як наслідок, втрати потужності трактора.
Ефективне використання навісного обладнання
Для будь-якого власника трактора економія палива – важливе завдання. Особливе значення вона має при використанні навісного обладнання, так як це левова частка всіх мотогодин. Експлуатуючи навісну зброю, використовуйте агрегат на всю робочу ширину. Вибирайте оптимальну швидкість з огляду на специфіку обладнання.
Розумно використовуйте ВОМ. Деякі види робіт із навісним обладнанням не вимагають високої потужності. Наприклад, при зрошенні достатньо 1600 оборотів, а не 2000. Це дозволяє заощаджувати 20% пального.
Оранка землі вимагає великої потужності, при цьому глибина обробки може бути різною. Для кожної культури є мінімальна глибина оранки. Дотримуючись її, скорочуєте витрати пального. Це важливий спосіб економії палива на міні-тракторах, які зазвичай використовуються в господарствах, де вирощують більше однієї культури.
Техніки водіння та експлуатації
Перший спосіб заощаджувати дизпаливо – знизити швидкість при переїздах від ангару на полі. При 40 км/годину, найбільш економічному режимі, витрата палива зменшується до 30%. Дещо нижча швидкість пересування не забирає багато часу: поля зазвичай знаходяться недалеко.
Другий важливий момент – підтримувати оптимальний тиск у шинах. Його адаптують до типу поверхні, щоб забезпечити надійне зчеплення без збільшення обертів двигуна. На полі потрібно нижчий тиск, ніж на дорозі. Правильно підібраний тиск у шинах дозволяє заощаджувати до 15% пального.
Грамотний тракторист завжди вибирає оптимальну кількість обертів та передачу. Зниження обертів двигуна з використанням вищої передачі призводить до оптимальної економії палива. Це можливо, коли використовується трохи більше 70% потужності двигуна.